F.A.Q.

In onderstaande sectie hebben we per onderwerp een aantal veelgestelde vragen over annuleringen, wijzingen, verzekeringen, reisdetails etc. verzameld met onze antwoorden daarop. Klik op de driehoek om het antwoord erbij open te klappen. Zie je jouw vraag er niet bij staan? Neem rustig contact op, we helpen je graag!

Na boeking vragen wij een aanbetaling van €100,- per persoon op basis van het minimum vereist aantal personen.
Wij rekenen eenmalig €30,- administratiekosten per groep
Het is niet mogelijk om een (deel van) de boeking kosteloos te annuleren. Graag verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
In overleg is het mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat u bij vroege aankomst/laat vertrek bagage kan stallen
Nadat jullie de reis bevestigd hebben gaan wij het gewenste arrangement inboeken. Pas wanneer jullie de boekingsbevestiging hebben ontvangen is jullie boeking definitief.
Wij brengen een borg in rekening van €50,- per persoon met een totaal van maximaal €2500,- 
Er wordt geen BTW berekend omdat de geboekte reis een dienst in het buitenland is.  
Vanaf 15.00 uur zijn de kamers gereed. Houd er rekening mee dat een aankomst na 21.00 uur vaak niet mogelijk is omdat de meeste accommodaties geen 24/7 receptie hebben. Verwachten jullie later dan 21.00 uur aan te komen dan dienen jullie dit vooraf te bespreken.
Jullie dienen voor 10.00 uur uit te checken. Vergeet niet je sleutels in te leveren. 
Wij streven er naar de eindfactuur 4 weken voor vertrek te versturen, deze dient voor vertrek te zijn voldaan.
Wij organiseren op maat gemaakte reizen vanaf 10 personen
Ik wil mijn gereserveerde materiaalhuur annuleren, kan dat?

Indien u via het online systeem uw materiaal gereserveerd heeft kunt u dit tot 4 weken voor vertrek kostenloos annuleren. Annuleert u het materiaal binnen 4 weken voor vertrek, dan  kost dit € 25,- wijzigingskosten (wanneer de hoofdboeker heeft gekozen voor betaling op eindfactuur). 

Wordt het gehuurde materiaal binnen 72 uur voor vertrek geannuleert dan kunnen wij deze kosten niet meer resitueren. 
Jullie maken kosteloos gebruik van ons handige online registratie systeem waarin deelnemers zichzelf registreren, wensen voor skipassen, skiverhuur en skiles kunnen doorgeven maar ook dieetwensen. 
Deelnemers ontvangen kort voor vertrek een persoonlijke voucher per e-mail waarin alle belangrijke informatie omtrent  de reis vermeld staat. De hoofdboeker ontvangt ook de voucher voor accommodatie. 
Eventuele gemaakte schade zal ingehouden worden op de borg. Is er schade ontstaan meld dit dan bij de accommodatie. Is er schade ontdekt kort na vertrek zonder dat er melding van gemaakt is dan informeren wij jullie zo spoedig mogelijk per e-mail.
Graag kunnen wij de gewenste ski/snowboard les(sen) voor jullie reserveren. Wij boeken altijd privélessen in en de kosten dienen per eindfactuur te worden voldaan. Iedere deelnemer kan in het systeem aangeven of hij/zij skilessen wil.
Graag kunnen wij het gewenste skimateriaal voor jullie reserveren. Het ligt dan op naam klaar bij de verhuur en met jouw persoonlijke voucher kun je het materiaal ophalen. Indien gewenst kun je dit ook alvast vooraf per factuur betalen. 
Indien de skipas is inbegrepen of optioneel is bijgeboekt ligt deze voor u klaar in de accommodatie bij aankomst. De borg van de skipas ontvangt u enkel en alleen retour als u deze inlevert bij de Bergbahnen.
Ik heb een skipas gereseveerd  / inclusief  in mijn arrangement maar wil deze annuleren, kan dat?

Tot vier weken voor vertrek kan een skipas nog geannuleerd worden. De kosten van de skipas ontvangt u dan retour. 
Binnen 4 weken voor vertrek en na afronding van het project kunnen wij de skipassen niet meer annuleren. U kunt de pas eventueel ter plaatse bij de liftmaatschappij proberen te retourneren.
Indien u uw reis annuleert en een annuleringsverzekering heeft afgesloten dan kunt u deze kosten via een annueringskosten nota bij uw verzekeringsmaatschapij proberen te claimen.
Sneeuwkettingen zijn verplicht in de winter en wij raden dan ook aan deze altijd in de auto te hebben liggen wanneer jullie voor de wintersport  naar de Alpen vertrekken.
In Oostenrijk en Zwitserland is het verplicht een Vignet aan te schaffen. Dit kan vooraf via de ANWB of bij (een pompstation bij) de grensovergang. In Frankrijk kan je een “route Peage”rijden. Dit houdt in dat u geld je betaalt voor het gebruik van de weg. 
Uiteraard kunnen jullie met eigen vervoer reizen. Op aanvraag kunnen wij graag ook het vervoer voor jullie organiseren per privé touringcar of vliegtuig.
Wij raden ten zeerste aan om een reisverzekering af te sluiten met wintersportdekking! Denk ook goed na over een annuleringsverzekering. De relatief lage kosten wegen niet op tegen de kosten die gemaakt worden bij schade, pech en/of annuleren. Voor meer informatie over de verzekeringen klik hier.
Wij verzenden geen vliegtickets, enkel een boekingscode en/of ticketnummer waarmee je op de luchthaven kunt inchecken. In sommige gevallen is het mogelijk om online in te checken.
Winterbanden zijn verplicht in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. In Frankrijk zijn ze niet verplicht maar wij raden ze wel aan bij winterse omstandigheden. 


Social media





Klantenservice

035 303 55 55
info@wensbusinessevents.nl
© 2019
build by Mega Bite