F.A.Q.

In onderstaande sectie hebben we per onderwerp een aantal veelgestelde vragen over annuleringen, wijzingen, verzekeringen, reisdetails etc. verzameld met onze antwoorden daarop. Klik op de driehoek om het antwoord erbij open te klappen. Zie je jouw vraag er niet bij staan? Neem rustig contact op, we helpen je graag!

Na boeking vragen wij een aanbetaling van €100,- per persoon op basis van het minimum vereist aantal personen.
Wij rekenen eenmalig €30,- administratiekosten per groep
Het is niet mogelijk om een (deel van) de boeking kosteloos te annuleren. Graag verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden voor meer informatie.
Kunt u niet meer op reis? Dan kunnen wij voor u een annuleringskostennota opstellen. Deze kunt u dan eventueel bij uw verzekeringsmaatschappij indienen om zodoende de gemaakte reiskosten te claimen. 
Na aanvraag ontvangt u binnen 3 weken deze annuleringskostennota van onze administratie. Wenst u de nota snel te ontvangen dan kunt u hiervoor een spoed aanvraag doen. U ontvangt de annuleringskostennota dan binnen 3 werkdagen van onze administratie. Kosten voor deze spoedaanvragen bedragen eenmalig€ 30,-.
In overleg is het mogelijk om een bagageruimte te organiseren zodat u bij vroege aankomst/laat vertrek bagage kan stallen
Nadat jullie de reis bevestigd hebben gaan wij het gewenste arrangement inboeken. Pas wanneer jullie de boekingsbevestiging hebben ontvangen is jullie boeking definitief.
Wij brengen een borg in rekening van €50,- per persoon met een totaal van maximaal €2500,- 
Na het invullen van de borggegevens via ons systeem of email ontvang je na thuiskomst binnen 15 werkdagen de borg retour. 
Er wordt geen BTW berekend omdat de geboekte reis een dienst in het buitenland is.  
Vanaf 15.00 uur zijn de kamers gereed. Houd er rekening mee dat een aankomst na 21.00 uur vaak niet mogelijk is omdat de meeste accommodaties geen 24/7 receptie hebben. Verwachten jullie later dan 21.00 uur aan te komen dan dienen jullie dit vooraf te bespreken.
Jullie dienen voor 10.00 uur uit te checken. Vergeet niet je sleutels in te leveren. 
Wij streven er naar de eindfactuur 4 weken voor vertrek te versturen, deze dient voor vertrek te zijn voldaan.
Wij organiseren op maat gemaakte reizen vanaf 10 personen

Wanneer u via ons verzekerd bent en u krijgt te maken met extreem winterweer, klik hier voor meer informatie omtrent de verzekering.
 

Wanneer u via ons verzekerd bent en u krijgt te maken met extreem winterweer, klik hier voor meer informatie omtrent de verzekering.
 
Ik wil mijn gereserveerde materiaalhuur annuleren, kan dat?

Indien u via het online systeem uw materiaal gereserveerd heeft kunt u dit tot 4 weken voor vertrek kostenloos annuleren. Annuleert u het materiaal binnen 4 weken voor vertrek, dan  kost dit € 30,- wijzigingskosten (wanneer de hoofdboeker heeft gekozen voor betaling op eindfactuur). Uitzondering hierop is materiaal welk reeds met ideal betaald is, deze reserveringen  kunnen  wij niet meer annuleren / wijzigen binnen 4 weken voor vertrek. 

Wordt het gehuurde materiaal binnen 72 uur voor vertrek geannuleerd, dan kunnen wij deze kosten niet meer resitueren. 
 
  • Neemt u gerust contact op met ons op telefoonnummer +31 – 353035555 of mailt u naar all@wensbusinessevents.nl U kunt ook kijken of uw vraag bij de Europeesche ertussen staan, klik hier.
Jullie maken kosteloos gebruik van ons handige online registratie systeem waarin deelnemers zichzelf registreren, wensen voor skipassen, skiverhuur en skiles kunnen doorgeven maar ook dieetwensen. 
Deelnemers ontvangen kort voor vertrek een persoonlijke voucher per e-mail waarin alle belangrijke informatie omtrent  de reis vermeld staat. De hoofdboeker ontvangt ook de voucher voor accommodatie. 
Eventuele gemaakte schade zal ingehouden worden op de borg. Is er schade ontstaan meld dit dan bij de accommodatie. Is er schade ontdekt kort na vertrek zonder dat er melding van gemaakt is dan informeren wij jullie zo spoedig mogelijk per e-mail.
Indien u een verzekering via ons heeft kunt u de schade online melden bij de Europeesche, klik hier om het aan te melden. Indien u documentatie van ons nodig heeft kunt u ons mailen.
Graag kunnen wij de gewenste ski/snowboard les(sen) voor jullie reserveren. Wij boeken altijd privélessen in en de kosten dienen per eindfactuur te worden voldaan. Iedere deelnemer kan in het systeem aangeven of hij/zij skilessen wil.
Graag kunnen wij het gewenste skimateriaal voor jullie reserveren. Het ligt dan op naam klaar bij de verhuur en met jouw persoonlijke voucher kun je het materiaal ophalen. Indien gewenst kun je dit ook alvast vooraf per factuur betalen. 
Indien de skipas is inbegrepen of optioneel is bijgeboekt ligt deze voor u klaar in de accommodatie bij aankomst. De borg van de skipas ontvangt u enkel en alleen retour als u deze inlevert bij de Bergbahnen.
Ik heb een skipas gereseveerd  / inclusief  in mijn arrangement maar wil deze annuleren, kan dat?

Tot vier weken voor vertrek kan een skipas nog geannuleerd worden. De kosten van de skipas ontvangt u dan retour. 
Binnen 4 weken voor vertrek en na afronding van het project kunnen wij de skipassen niet meer annuleren. U kunt de pas eventueel ter plaatse bij de liftmaatschappij proberen te retourneren.
Indien u uw reis annuleert en een annuleringsverzekering heeft afgesloten dan kunt u deze kosten via een annueringskosten nota bij uw verzekeringsmaatschapij proberen te claimen.
Sneeuwkettingen zijn verplicht in de winter en wij raden dan ook aan deze altijd in de auto te hebben liggen wanneer jullie voor de wintersport  naar de Alpen vertrekken.
In Oostenrijk en Zwitserland is het verplicht een Vignet aan te schaffen. Dit kan vooraf via de ANWB of bij (een pompstation bij) de grensovergang. In Frankrijk kan je een “route Peage”rijden. Dit houdt in dat u geld je betaalt voor het gebruik van de weg. 
Uiteraard kunnen jullie met eigen vervoer reizen. Op aanvraag kunnen wij graag ook het vervoer voor jullie organiseren per privé touringcar of vliegtuig.

Bel de Europeesche Hulplijn: +31 (0)20 - 651 57 77 (24 uur per dag bereikbaar)
 
Je gaat met een groep op reis en bent als hoofdboeker verantwoordelijk voor de reis. Zorg daarom dus te allen tijde dat je goed verzekerd op reis gaat.
Wij hebben de laatste verzekerings nieuwtjes voor jouw op een rijtje gezet, klik hier
 
 
  • De groepsannuleringsverzekering is enkel een verzekering voor het bedrijf. Deze verzekering sluit je af om bij de volgende gevallen verzekerd te zijn:
    • Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongeval letsel van een één van de verzekerde groepsleden (max 100 personen ten opzichte van elkaar), als deze gebeurtenis zich voordoet binnen een periode van 2 maanden voor de ingangsdatum van het verblijf, dan wel tijdens het verblijf.
    • Faillissement van de groep.
    • Uitvallen van de gehuurde accommodatie door brand, ontploffing, blikseminslag of storm (niet voor tenten).

- Nee, de groepsannuleringsverzekering is enkel een verzekering voor het bedrijf. Het bedrijf is dan voor het volgende verzekerd:
  • Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongeval letsel van een één van de verzekerde groepsleden (max 100 personen ten opzichte van elkaar), als deze gebeurtenis zich voordoet binnen een periode van 2 maanden voor de ingangsdatum van het verblijf, dan wel tijdens het verblijf.
  • Faillissement van de groep.
Uitvallen van de gehuurde accommodatie door brand, ontploffing, blikseminslag of storm (niet voor tenten).
  • Bij het boeken van uw reis dient u direct een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer er dan deelnemers bv ziek worden of een andere geldige reden hebben voor een annulering dan bent u daarvoor verzekerd. De voorwaarden voor de individuele annuleringsverzekering kunt u hier nalezen. De kosten van de annuleringsverzekering komen uit op: 5,5% van de reissom waarover 21% assurantiebelasting voldaan dient te worden + € 3,50 poliskosten. Wanneer u deze verzekering op later tijdstip afsluit dan worden bestaande ziekten- kwalen- situaties uitgesloten.
  • Tijdens de reis dient de groep een reisverzekering inclusief wintersportdekking te hebben. Dit kan een groepsreisverzekering zijn of een individuele reisverzekering speciaal afgesloten voor deze reis. Wanneer mensen een doorlopende reisverzekering hebben is deze alleen geldig wanneer de reis niet vanuit het bedrijf wordt georganiseerd. Zie onder alle kosten.
  • Extra is een groepsannuleringsverzekering mogelijk. Deze verzekering heeft enkel betrekking op het bedrijf. Klik hier voor informatie over de groepsannuleringsverzekering.
  • Ja wij bieden ook een all-risk annuleringsverzekering aan. De premie van deze verzekering bedraagt 7% + 21% assurantiebelasting van de reissom. Met Allrisk Annulering krijgt 100% van de annuleringskosten vergoed als u om een standaard reden annuleert, zoals een ziekte waardoor u niet meer op reis kunt. Of het overlijden van een grootouder. Wilt u annuleren om een andere reden die voor u persoonlijk belangrijk is? Dan krijgt u  75% van de annuleringskosten vergoed.
 
  • Maar let op: deze verzekering stelt wel een paar voorwaarden aan het annuleren. Zo moet de reden van annulering ‘onvoorzien’ zijn en ‘buiten je schuld’. De verzekering biedt dus geen dekking voor annuleringsredenen waarvan u vóór het afsluiten van de verzekering al op de hoogte was (niet onvoorzien) of waaraan u zelf iets had kunnen doen (niet buiten eigen schuld).
 
Klik hier voor meer informatie en de voorwaarden.
 
Ja, dat kan. Als u de Annuleringsverzekering later dan 7 dagen na het boeken van uw reis afsluit, geldt er een beperking. U krijgt dan geen annuleringskosten vergoed als u de reis moet annuleren voor een verzekerde reden die al bekend was in de 3 maanden voordat u de verzekering afsloot.
 
  • Klik hier voor de groepsannuleringsverzekering
  • Klik hier voor de individuele annuleringsverzekering
  • Klik hier voor de kortlopende reisverzekering
  • Klik hier voor de groepsreisverzekering
  • Klik hier voor de verzekeringskaart van de allrisk annuleringsverzekering en individuele annuleringsverzekering
  • Uw factuurnummer is tevens uw polisnummer, uw hoofdboeker beschikt over deze factuur.
De kosten van de groepsannuleringsverzekering is een percentage van de reissom en afhankelijk van het aantal personen wat u ten opzichte van elkaar wenst te verzekeren: 
  • 10 t/m 20 deelnemers
  • 3,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 21 t/m 40 deelnemers
  • 4,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 41 t/m 60 deelnemers
  • 5,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 61 t/m 80 deelnemers
  • 5,50% + 21% assurantiebelasting*
  • 81 t/m 100 deelnemers
  • 6,00% + 21% assurantiebelasting*
*+ € 3,50 poliskosten
 
Wij hebben een groepsreisverzekering welke inclusief wintersportdekking is en ook een klein bedrag voor gemaakte schade aan de accommodatie dekt. De tarieven zijn als volgt:
t/m 25 personen € 25,-
t/m 50 personen € 47,50
t/m 75 personen € 68,75
t/m 100 personen € 87,50
Exclusief € 3,50 poliskosten Prijzen zijn per dag
 
Wij bieden ook de individuele reisverzekering aan, de kosten hiervan bedragen € 2,95 per persoon per dag, exclusief poliskosten € 3,50
Nee, er zit geen overlapping in deze verzekering. Wanneer jullie beide verzekeringen afsluiten ontvangen jullie wel 1% korting op de premie.
Wij raden ten zeerste aan om een reisverzekering af te sluiten met wintersportdekking! Wanneer de reis vanuit het bedrijf georganiseerd wordt is het bedrijf verantwoordelijk voor de verzekeringen. Denk ook goed na over een annuleringsverzekering. De relatief lage kosten wegen niet op tegen de kosten die gemaakt worden bij schade, pech en/of annuleren. Voor meer informatie over de verzekeringen klik hier.
Wij verzenden geen vliegtickets, enkel een boekingscode en/of ticketnummer waarmee je op de luchthaven kunt inchecken. In sommige gevallen is het mogelijk om online in te checken.
Winterbanden zijn verplicht in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland. In Frankrijk zijn ze niet verplicht maar wij raden ze wel aan bij winterse omstandigheden. 


Social media





Klantenservice

035 303 55 55
info@wensbusinessevents.nl
© 2020
build by Mega Bite