Zorgeloos boeken, juist nu in Corona tijd!

Op reis gaan met collega's is leuk, maar de voorpret is minstens zo belangrijk. Samen uitkijken naar een geweldig evenement, dat verbindt! Juist daarom willen wij jullie deze voorpret niet ontnemen en kan je bij ons  nu al veilig een reis boeken op de manier die bij jullie wensen past.

1. Boek nu met de allrisk annuleringsverzekering 
Wanneer het reisadvies verandert van groen/geel naar oranje/rood ben je met de allriskannuleringsverzekering gedekt voor 75% van de annuleringskosten.
De allrisk annuleringsverzekering dekt naast de covid-19 gerelateerde zaken ook de standaard redenen van annulering. Voor een overzicht, klik hier voor additionele informatie over de allrisk annuleringsverzekering.
 
Tip: check de  vraag-en-antwoord website van de Europeesche verzekeringen. Hier vind je een handig overzicht van de meest gestelde vragen.

2. Boek met onze Covid-19 garantie, ook geldig in 2021/2022!
Jullie kunnen niet wachten om met alle collega's weer op reis te gaan, maar wat als de reis door Covid-19 maatregelen niet door kan gaan? Wij bieden wij een unieke Covid-19 garantie.
Voor slechts € 20,-  p.p. geven wij gegarandeerd 100% cash back. Dus geen vouchers, maar harde euro's retour. Klik hier voor alle informatie.

3. Boek met extra flexibele voorwaarden
Wil je extra flexibele annuleringsvoorwaarden vanaf moment van boeking, dan helpen wij jou hier ook graag mee. Geef ons aan wat voor jullie belangrijk is en wij kijken graag voor jou welke accommodaties hiervoor in aanmerking komen.

4. Boek accommodaties met ons orginele Covid-19 keurmerk
Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw veiligheid wanneer je met ons op reis bent. Daarom hebben wij het Covid-19 keurmerk in het leven geroepen. Zie je dit keurmerk bij de accommodatie staan, dan weet je zeker dat 
je je om jouw gezondheid geen zorgen hoeft te maken. Deze accommodaties leven al onze Covid-19 eisen na. Hier vind je meer informatie over de specificaties die horen bij het keurmerk.

5. Ons garantiefonds geeft zekerheid
Wij zijn aangesloten bij het garantiefonds van  VZR Garant.  Hiermee is het door jullie betaalde boekingsbedrag is veilig en beschermd. Je loopt dus geen risico al betaalde boekingsbedragen kwijt te raken bij eventueel faillissement, zelfs als wanneer de reis begonnen is. Zo kunnen jullie met een gerust hart op reis en zorgeloos genieten van een welverdiende vakantie.

Verder hebben wij met een groot aantal klanten al contact gehad om te kijken welke vragen er op dit moment zijn omtrent reizen. Hieronder hebben wij deze vragen op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan graag contact met ons op. 
 


 

Q: Stel wij besluiten op reis te gaan, maar kunnen niet meer terug naar Nederland? Wie is er dan verantwoordelijk voor de gemaakte kosten?

 

A: De extra kosten zijn in principe voor rekening van de klant, met uitzondering van drie overnachtingen, die door de touroperator worden betaald. Daarnaast zal Wens indien het bepaalde in artikel 8 van de algemene voorwaarden van toepassing is, de terugreis naar de plaats van vertrek voor haar reizigers verzorgen. Tot meer of anders is Wens op grond van deze voorwaarden en de wet niet gehouden (zoals bijvoorbeeld extra overnachtingen, maaltijden, transferkosten, eventuele internetkosten, e.d.) Van sommige verzekeraars kun je die vergoed krijgen, maar meestal zit daar een plafond aan.


Q: Ik zie dat Wens Business Events geen ANVR lidmaatschap heeft, is dit nu nadelig voor onze groep?
A: Nee, wij zijn namelijk aangesloten bij VZR Garant. Jullie boekingsbedrag is veilig en beschermd. Voor meer informatie bekijk de website van VZR garant
 


Q: Kan ik ook na mijn boeking nog een Covid garantie afsluiten?
A: Covid-19 garantie moet in principe aangegeven worden bij de boeking en de kosten worden op de aanbetalingsfactuur verwerkt.

Ook kunt u  na  uw boeking een aanvraag doen  voor het afsluiten van onze unieke Covid-19 garantie.
In plaats van 100% cash back, geldt voor de later afgesloten Covid-19 garantie een aangepaste uitkering van 50% cash back en 50% voucher. 
De kosten voor de Covid-19 garantie bedragen  € 20,- p.p.

Covid-19  garantie met 100% cash back is enkel mogelijk, indien de garantie direct bij boeking is afgesloten.

Op onderstaande link vindt u de overige voorwaarden behorende bij de Covid-19 garantie. 
https://www.wensbusinessevents.nl/covid-19garantie 
 
 
 


Q: Mag ik mijn reis kosteloos annuleren, omdat ik niet (meer) wil gaan vanwege corona(maatregelen)?

 

A:
Nee, dit is geen reden voor kosteloze annulering. De annuleringskosten zijn in dat geval voor uw rekening. Enkel wanneer u een Allrisk annuleringsverzekering heeft afgesloten, en de reden van de annulering op het moment van boeken een onvoorziene situatie was, kan er een claim ingediend worden bij de verzekeringsmaatschappij.
 


Q: Worden de annuleringskosten van de hele groep gedekt door de Allrisk annuleringsverzekering wanneer één of enkele deelnemers niet aan de vaccinatie eisen kunnen voldoen omdat het vaccin verlopen is?
A: Dat hangt er van af of er een persoonlijke verzekering of een groepsverzekering is afgesloten. Bij een groepsverzekering bent u ten opzichte van elkaar verzekerd. Wanneer één iemand niet kan gaan, kunnen de andere deelnemers ook een claim indienen.  Bij een persoonlijke verzekering kunnen enkel de personen die op de polis staan een claim indienen.
 


Q: Wij willen graag afstand houden met onze collega's, is het mogelijk om éénpersoonskamers te boeken? 
A: Ja dat is mogelijk, het verschilt per accommodatie wat de beschikbaarheid is en de eventuele toeslag. Vraag ons graag naar de mogelijkheden per accommodatie mocht hier jullie voorkeur naar uit gaan. 


Q: Welke regels gelden er in de volgende skigebieden voor aankomende winter?
A: Klik op de link van het skigebied om te zien welke lokale regels er gelden;

Skiamade 
Serfaus - Fiss - Ladis 
Ischgl
Obertauern 
Kitzski
Ski arlberg
Sölden 


Q: Waar kan ik de allerlaatste inreisbeperkingen en reisadviezen klikken?
A:  
Voor alle up- to-date reisadviezen van de overheid klik hier.
 



Q: Waar kan ik mezelf in het buitenland laten testen?
A:
Zit u in een situatie waarbij u getest moet worden in het buitenland? De Rijksoverheid biedt een overzicht van alle testlocaties in het buitenland. We adviseren om via deze website te kijken naar de dichtstbijzijnde testlocatie.
 



Q:  
Mag Wens Business Events onze reis annuleren, ondanks dat wij dat niet willen?
 

A:
Ja, dit mag Wens Business Events doen, enkel wanneer zij de reis niet kunnen uitvoeren. Uiteraard doen zij ons best om de reis zoals gepland door te laten gaan. Enkel in situaties die buiten ieders  macht vallen kan het voorkomen dat zij moeten beslissen om de geboekte reis te annuleren.   
 



Q:  
Moet ik als klant, ook in deze coronatijd, voldoen aan de (aan)betalingsregels?

A:  
Ja, dit moet te allen tijde. Het moment wanneer (het restant van) de reissom betaald moet worden, staat in de (aan)betalingsregels. Deze zijn terug te vinden in onze algemene voorwaarden
 



Q: Worden mijn annuleringskosten gedekt door de Allrisk annuleringsverzekering wanneer ik niet aan de vaccinatie eisen van het land kan voldoen omdat mijn vaccin verlopen is?
 

A: Heeft u een annuleringsverzekering met de Allrisk annuleringsdekking? En heeft u uw reis geannuleerd vanwege het niet hebben van een verplichte inenting voor uw reis? En is het niet hebben van deze inenting buiten uw schuld en was dit onvoorzien op het moment dat u de verzekering afsloot? Dan is er sprake van een verzekerde situatie en kunt u maximaal 75% van uw annuleringskosten vergoed krijgen op uw annuleringsverzekering. 
Wanneer uw vaccin verlopen is, hoeft er niet gewacht te worden tot de bekendmaking van de boosterprikken. De claim kan gelijk ingediend worden.
Houd er rekening mee dat wanneer u wel de boosterprik afwacht, de annuleringskosten kunnen oplopen. De verzekeraar zal 75% van de annuleringskosten vergoeden die gelden op het moment van de bekendmaking van de nieuwe inreisbeperkingen. Zijn in de tussentijd de annuleringskosten verder opgelopen, dan zal de verzekeraar over dat gedeelte geen uitkering doen.
Mochten de boosterprikken bekend gemaakt worden en is het voor u haalbaar om deze te nemen voor de reis, dan kan er geen claim meer ingediend worden.
 



Q: Kan ik mijn reis kosteloos annuleren wanneer ik niet aan de vaccinatie eisen kan voldoen?
 

A: We kunnen ons voorstellen dat er verwarring is over het (kosteloos) kunnen annuleren van een geboekte reis als u niet voldoet aan de vaccinatie eisen van een bestemming. Hieronder een korte toelichting.
De service van Wens Business Events bestaat uit het vinden en boeken van een accommodatie, waarbij de hoofdreden van de reis wintersport is. Als de bestemming bereikbaar is en het skigebied is open, dan voldoet Wens Business Events aan haar verplichtingen.
De aanwezigheid van Covid-19 is bij iedereen bekend en de gevolgen daarvan kunnen dan ook niet gezien worden als iets “onverwachts”. In het geval dat lokale autoriteiten bepalen dat er bijvoorbeeld beperkende voorwaarden zijn, zoals de 2G-eis, dan is dat iets wat verwacht kon worden. Kosteloos annuleren vanwege deze beperkingen is dan ook niet mogelijk.
Er is echter wel een verzekering die voor het merendeel van dit soort maatregelen een dekking biedt, namelijk de Allrisk annuleringsverzekering van de Europeesche. De exacte details van deze verzekering kunt u hier vinden.
Mocht u deze verzekering willen afsluiten of heeft u nog vragen, dan horen wij dat graag



Q:  
Kan ik Covid-19 garantie na mijn boeking nog afsluiten?

A:
Covid-19 garantie moet in principe aangegeven worden bij de boeking en de kosten dienen bij de aanbetalingen te worden voldaan.
Het is nog wel mogelijk om na uw boeking een aanvraag te doen voor het afsluiten van onze unieke Covid-19 garantie. Echter geldt voor de verlate afgesloten Covid-19 garantie een aangepaste uitkering van 50% cash back en 50% voucher, in plaats van 100% cash back. Het tarief voor het afsluiten van de verlate Covid-19 garantie blijft hetzelfde, namelijk €20,- per persoon.
Covid-19 garantie met 100% cash back is enkel mogelijk indien deze direct bij de boeking is afgesloten.
 



Q: Mijn vraag staat niet in bovenstaand overzicht...
A: Mail ons graag jouw vraag via info@wensbusinessevents.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!



Q: Wat als blijkt dat we uiteindelijk niet meer kunnen of willen gaan. Hoe gaan jullie om met de annuleringskosten als de skigebieden weer gesloten worden, of als wij zelf besluiten te annuleren?
A: Belangrijk is, wanneer jullie zelf besluiten de skireis te annuleren, zijn er altijd kosten verbonden aan de annulering. Dit volgens onze annuleringsvoorwaarden. 
Wanneer de reis niet uitgevoerd kan worden door Wens Business Events vanwege COVID-19 dan zorgen zij voor een passend alternatief, bijvoorbeeld omboeking of vouchers voor een (ski) reis op een later moment. Kiezen jullie voor de Covid-19 garantie of allrisk annuleringsverzekering en de reis kan niet worden uitgevoerd, dan gelden voor beide de volgende voorwaarden
 



Q: Kan ik mijn reis kosteloos annuleren indien ik niet aan de vaccinatie eisen kan voldoen? 
 

A: De eventuele beperking voor een reiziger voor de ski-reis (geen toegang tot horeca geen toegang tot ski-lift), omdat er niet kan worden voldaan aan de 2G eisen van de Oostenrijkse overheid, geen reden op om de reis kosteloos te annuleren.
Wens Business Events kan immers volledig aan haar verplichtingen uit de reisovereenkomst voldoen: het chalet/ de hotelkamer staan klaar, je kunt skiën, je kunt de horeca in etc.  Alleen specifieke reizigers ondervinden hinder bij activiteiten indien niet voldaan is aan de vaccinatie-eisen zoals die in Oostenrijk gelden.
Overheidsmaatregelen als gevolg van de Corona epidemie leveren geen onvoorziene omstandigheid meer op in de zin van de Nederlandse wet. Als sprake is van een onvoorziene omstandigheid in de zin van de wet kan onder omstandigheden ingegrepen worden in een contractuele relatie en kan een overeenkomst gewijzigd worden of zelfs helemaal ontbonden.
 
Corona is sedert de verklaring van de WHO dat er sprake is van een pandemie (maart 2020), een feit van algemene bekendheid en iedereen moet in principe rekening houden met de gevolgen van overheidsmaatregelen zoals reisbeperkingen, door het weer oplaaien van besmettingen.
 



Q: Waar kan ik de voorwaarden van mijn reis-/annuleringsverzekeraar vinden?
A: Op de website van independer wordt een duidelijk overzicht gegeven tussen de verschillende voorwaarden van de verzekeraars.



Q: Kan ik altijd gratis annuleren wanneer er een "oranje" of "rood" reisadvies is voor een land of gebied?
 

A: Nee, dit kan niet. Het annuleren van de reis zonder kosten / annuleringsvergoeding aan Wens zoals overeengekomen en opgenomen in de reisvoorwaarden, kan alleen als vaststaat dat Wens de overeengekomen reis niet kan uitvoeren. Daarvan hoeft geen sprake te zijn bij een negatief reisadvies. Wens adviseert om de eigen reisverzekering te controleren of en wanneer de annuleringskosten gedekt worden.



Q: Wat verandert er wanneer er een negatief reisadvies wordt afgegeven?
A: In principe verandert er niets, aangezien dit slechts een niet bindend advies is. Zolang wij (Wens Business Events) de reis kunnen uitvoeren zoals overeengekomen, zullen wij dit doen. Wel kan het zo zijn dat de reisverzekering in geval van een negatief reisadvies afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken wel  tot uitkering of deeluitkering over gaat. Controleer dit bij jouw eigen verzekeringsmaatschappij.



Q: Hoe zit het met een mogelijke nieuwe uitbraak van corona of andere virus varianten, waardoor vluchten worden gecancelled en we niet kunnen aankomen?
A: Als het hotel nog geopend is en het geboekte arrangement kan uitvoeren zal een andere vlucht/transport georganiseerd moeten worden. 
Wanneer vluchten geboekt zijn bij Wens Business Events zullen wij een passend alternatief aanbieden. Wens Business Events is niet veranwoordelijk voor vluchten die zelf geboekt zijn en zullen jullie zelf een alternatief kunnen boeken of laten boeken. 



Q: Ik ben op zoek naar meer informatie, waar kan ik dit vinden?
A: Wil je up-to date blijven dan adviseren wij je volgende websites:
www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
www.rivm.nl
 














Social media





Klantenservice

035 303 55 55
info@wensbusinessevents.nl
© 2021
build by Mega Bite