Zorgeloos boeken, juist in Corona tijd!

Op reis gaan met collega's is leuk, maar de voorpret is minstens zo belangrijk. Samen uitkijken naar een geweldig evenement, dat verbindt!
Juist daarom willen wij jullie deze voorpret niet ontnemen en kan je bij ons  nu al veilig een reis boeken op de manier die bij jullie wensen past.

1. Boek nu met de allrisk annuleringsverzekering 
Wanneer het reisadvies verandert van groen/geel naar oranje/rood ben je met de allriskannuleringsverzekering gedekt voor 75% van de annuleringskosten.
De allrisk annuleringsverzekering dekt naast de covid-19 gerelateerde zaken ook de standaard redenen van annulering. Voor een overzicht, klik hier voor additionele informatie over de allrisk annuleringsverzekering.

2. Boek met onze Covid-19 garantie
Jullie kunnen niet wachten om met alle collega's weer op reis te gaan, maar wat als de reis door Covid-19 maatregelen niet door kan gaan? Wij bieden wij een unieke Covid-19 garantie.
Voor slechts € 18,-  p.p. geven wij gegarandeerd 100% cash back. Dus geen vouchers, maar harde euro's retour. Klik hier voor alle informatie.

3. Boek met extra flexibele voorwaarden
Wil je extra flexibele annuleringsvoorwaarden vanaf moment van boeking, dan helpen wij jou hier ook graag mee. Geef ons aan wat voor jullie belangrijk is en wij kijken graag voor jou welke accommodaties hiervoor in aanmerking komen.

4. Boek accommodties met ons orginele Covid-19 keurmerk
Wij voelen ons verantwoordelijk voor jouw veiligheid wanneer je met ons op reis bent. Daarom hebben wij het Covid-19 keurmerk in het leven geroepen. Zie je dit keurmerk bij de accommodatie staan, dan weet je zeker dat 
je je om jouw gezondheid geen zorgen hoeft te maken. Deze accommodaties leven al onze Covid-19 eisen na. Hier vind je meer informatie over de specificaties die horen bij het keurmerk.

5. Boek als vanouds...
Boek jouw bedrijfsreis zoals van ouds bij Wens Business Events. Uiteraard zoals je van ons gewend bent aan te vullen met onze reis- en/of  annuleringsverzekering. Wij adviseren je graag.

Verder hebben wij met een groot aantal klanten al contact gehad om te kijken welke vragen er op dit moment zijn omtrent reizen. Hieronder hebben wij deze vragen op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet bij, neem dan graag contact met ons op. 


 

Q: In de media zijn er geruchten over mogelijke nieuwe golf van Corona besmettingen volgende winter. Indien onze reis daardoor zou moeten worden geannuleerd, is er dan een verzekering?
 

A: Ja, wij bieden een Covid-19 garantie en een allrisk annuleringsverzekering van de Europeesche verzering aan. Meer weten? Vraag ons naar de voorwaarden of kijk op onze website.


Q: Wat als blijkt dat we door Corona uiteindelijk niet meer kunnen of willen gaan. Hoe gaan jullie om met de annuleringskosten als de skigebieden weer gesloten worden, of als wij zelf besluiten te annuleren door het Corona risico?
A: Belangrijk is, wanneer jullie zelf besluiten de skireis te annuleren, zijn er altijd kosten verbonden aan de annulering. Dit volgens onze annuleringsvoorwaarden. 
Wanneer de reis niet uitgevoerd kan worden door Wens Business Events vanwege COVID-19 dan zorgen wij voor een passend alternatief, bijvoorbeeld omboeking of vouchers voor een (ski) reis op een later moment. Kiezen jullie voor de Covid-19 garantie of allrisk annuleringsverzekering en de reis kan niet worden uitgevoerd, dan gelden voor beide de volgende voorwaarden
 


Q: Waar kan ik de voorwaarden van mijn reis-/annuleringsverzekeraar vinden?
A: Op de website van independer wordt een duidelijk overzicht gegeven tussen de verschillende voorwaarden van de verzekeraars.


Q: Wat verandert er wanneer er een negatief reisadvies wordt afgegeven voor Oostenrijk?
A: In principe verandert er niets, aangezien dit slechts een niet bindend advies is. Zolang wij (Wens Business Events) de reis kunnen uitvoeren zoals overeengekomen, zullen wij dit doen. Wel kan het zo zijn dat de reisverzekering in geval van een negatief reisadvies afgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken wel  tot uitkering of deeluitkering over gaat. Controleer dit bij jouw eigen verzekeringsmaatschappij.


Q: Kan ik altijd gratis annuleren wanneer er een "oranje" of "rood" reisadvies is voor een land of gebied?
 

A: Nee, dit kan niet. Het annuleren van de reis zonder kosten / annuleringsvergoeding aan Wens zoals overeengekomen en opgenomen in de reisvoorwaarden, kan alleen als vaststaat dat Wens de overeengekomen reis niet kan uitvoeren. Daarvan hoeft geen sprake te zijn bij een negatief reisadvies. Wens adviseert om de eigen reisverzekering te controleren of en wanneer de annuleringskosten gedekt worden.


Q: Ik zie dat Wens Business Events geen ANVR lidmaatschap heeft, is dit nu nadelig voor onze groep?
A: Nee, wij zijn namelijk aangesloten bij VZR Garant. Jullie boekingsbedrag is veilig en beschermd. Voor meer informatie bekijk de website van VZR garant
 


Q: Hoe waarborgen jullie de gezondheid en veiligheid van de groep in een chalet (1,5 meter samenleving)? 
A: Uiteraard zorgen wij ervoor dat wij ons ook aan de richtlijnen houden. In Oostenrijk geldt  bijvoorbeeld 1 meter afstand houden, Wens Chalets zorgt ervoor dat deze richtlijnen gehanteerd worden. Op dit moment is het nog niet duidelijk hoe dit er aankomend seizoen uit zal moeten gaan zien. 


Q: Hoe kijken eigenaren van hotels in de Alpen naar aankomend seizoen?
A: Zij kijken allemaal erg positief naar aankomend seizoen. Restaurants en personeel zullen op veel plaatsen mondkapjes dragen maar denken op normale manier weer te kunnen draaien op één meter-samenleving. 


Q: Hoe zal de apresski eruit komen te zien aankomend seizoen? 
A: Het is nog te vroeg om hier al iets over te kunnen zeggen, maar het zal niet zoals afgelopen seizoenen zijn. Het zal bijvoorbeeld zittend met achtergrond muziek kunnen worden. 
Uiteraard kunnen wij jullie helpen met eventueel andere ski-eep your distance activiteiten.


Q: Gaan de horeca gelegenheden open in de Alpen? 
A: Op dit moment zijn de horeca gelegenheden weer geopend en zijn ze klaar voor de toeristen met de bijbehorende voorzorgsmaatregelen. 


Q: Stel wij besluiten op reis te gaan, maar kunnen niet meer terug naar Nederland? Wie is er dan verantwoordelijk voor de gemaakte kosten?

 

A: De extra kosten zijn in principe voor rekening van de klant, met uitzondering van drie overnachtingen, die door de touroperator worden betaald. Daarnaast zal Wens indien het bepaalde in artikel 8 van de algemene voorwaarden van toepassing is, de terugreis naar de plaats van vertrek voor haar reizigers verzorgen. Tot meer of anders is Wens op grond van deze voorwaarden en de wet niet gehouden (zoals bijvoorbeeld extra overnachtingen, maaltijden, transferkosten, eventuele internetkosten, e.d.) Van sommige verzekeraars kun je die vergoed krijgen, maar meestal zit daar een plafond aan.


Q: Wat is de status van de treinen mbt Covid-19?
 

A: Wat betreft het toepassen van de anderhalve meter maatschappij in de trein moeten we afgaan op nieuwsberichten en de eerste tests die nu plaatsvinden. Geleidelijk starten de spoorwegen hun dienstregeling weer op. 
 
Controleer voor het boeken van een internationale treinreis de actuele reisadviezen. Dit kan via de speciale pagina op de website van Ministerie van Buitenlandse zaken. https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
 
Het dragen van mond- en neus bescherming (mondkapje, sjaal of  doek) is verplicht in alle treinen en S-bahnen binnen Duitsland. Dit geldt ook voor ICE International treinen en op de stations en perrons. Bistro aan boord van de ICE treinen is uitsluitend voor “take away” en er kan alleen met creditcard betaald worden. Pinnen is niet mogelijk.


Q: Wij willen graag afstand houden met onze collega's, is het mogelijk om éénpersoonskamers te boeken? 
A: Ja dat is mogelijk, het verschilt per accommodatie wat de beschikbaarheid is en de eventuele toeslag. Vraag ons graag naar de mogelijkheden per accommodatie mocht hier jullie voorkeur naar uit gaan. 


Q: Welke regels gelden er in de volgende skigebieden voor aankomende winter?
A: Klik op de link van het skigebied om te zien welke lokale regels er gelden;

Skiamade 
Serfaus - Fiss - Ladis 
Ischgl
Obertauern 
Kitzski
Ski arlberg
Sölden 


Q: Hoe zit het met een mogelijke nieuwe uitbraak van corona, waardoor vluchten worden gecancelled en we niet kunnen aankomen?
A: Als het hotel nog geopend is en het geboekte arrangement kan uitvoeren zal een andere vlucht/transport georganiseerd moeten worden. 
Wanneer vluchten geboekt zijn bij Wens Business Events zullen wij een passend alternatief aanbieden. Wens Business Events is niet veranwoordelijk voor vluchten die zelf geboekt zijn en zullen jullie zelf een alternatief kunnen boeken of laten boeken. 



Q: Ik ben op zoek naar meer informatie, waar kan ik dit vinden?
A: Wil je up-to date blijven dan adviseren wij je volgende websites:
www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
www.rivm.nl
 



Q: Mijn vraag staat niet in bovenstaand overzicht...
A: Mail ons graag jouw vraag via info@wensbusinessevents.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!





Social media





Klantenservice

035 303 55 55
info@wensbusinessevents.nl
© 2020
build by Mega Bite